Asuminen
Koti on paikka, jossa sinun on hyvä elää.
Rinnekodissa saat tukea itsenäiseen asumiseen.
Tuki on aina yksilöllistä,
sellaista tukea, jota sinä tarvitset.
Saat tukea kotona ja myös kodin ulkopuolella.
Tuesta sovitaan sinun, läheistesi ja oman sosiaalityöntekijäsi kanssa.
Omassa kodissa sinä teet omia valintoja.
Millaisia koteja tarjoamme?
Rinnekodissa on monta vaihtoehtoa asumiseen.
Mietitään yhdessä sinulle sopiva asumismuoto.
Tässä kerromme sinulle vaihtoehdoista.
Tuettu asuminen
Asut esimerkiksi vuokra-asunnossa.
Saat joka viikko sovitun määrän tukea ja
ohjausta omaan kotiisi.
Tuen ja ohjauksen määrä sovitaan sinun kanssasi.
Palveluasuminen
Asut esimerkiksi vuokra-asunnossa.
Saat joka päivä apua ja tukea, jota tarvitset.
Tehostettu palveluasuminen
Asut esimerkiksi ryhmäkodissa.
Saat tukea ja apua ympäri vuorokauden.
Lyhytaikainen asuminen
Asut sovitun ajan ryhmäkodissamme.
Lyhytaikainen asuminen voi kestää esimerkiksi viikon tai muutaman kuukauden.
Sinä asut ryhmäkodissamme, kun omaisesi ovat lomalla
tai asumiseen on jokin muu väliaikainen tarve.
Asumisvalmennus
Harjoittelemme yhdessä asumiseen liittyviä asioita.
Valmennuksen jälkeen muutat omaan kotiin esimerkiksi ryhmäkotiin.
Perhehoito
Asut perhehoitajan kotona.