Selkotunnuksen logo, jossa teksti Selko

Lapsi- ja perhepalvelut

Rinnekoti tarjoaa monipuolisia palveluja

kehitysvammaisille ja autismikirjon lapsille

sekä heidän perheilleen.

Palvelut suunnitellaan jokaisen lapsen ja perheen tarpeiden mukaisesti.

Lapsi- ja perhepalvelujen asiakkaaksi tullaan

oman kunnan sosiaalihuollon kautta.

Millaisia palveluja tarjoamme?

Lasten lyhytaikainen hoito

Hoito voi kestää muutaman tunnin, päivän tai viikon.

Usein lapsi tulee hoitoon esimerkiksi vanhempien loma-aikoina (omaishoitajien loma).

 

Pienryhmäkodit

Pienryhmäkotimme on tarkoitettu lapsille ja nuorille,

jotka tarvitsevat vaativaa hoitoa ja ohjausta

ympäri vuorokauden.

 

Tutkimus- ja kuntoutuspalvelut

Tarjoamme hoitojaksoja,

joissa selvitämme toimintakyvyn muutoksien taustalla olevia syitä.

Hoitojakson aikana etsimme yhdessä ratkaisumalleja

lapsen ja perheen arjen sujumiseksi.

 

Lastensuojelupalvelut

Palvelut on tarkoitettu

kehitysvammaisille ja autismikirjon lapsille ja nuorille.

Lastensuojelupalveluja tarjoamme yksiköissämme,

joiden nimessä on Kasvunkoti.

 

Jälkihuoltopalvelut

Palvelu on tarkoitettu 18-25-vuotiaille nuorille.

Palvelumme on asumisvalmennusta,

jonka aikana tuemme nuorta elämänhallinnassa

ja autamme löytämään keinoja arjessa selviytymiseen.

Lapsi ja ohjaaja pitävät toisiaan kädestä