Selkotunnuksen logo, jossa teksti Selko

Työllistymisen ja osallisuuden palvelut

Toimintakeskukset ovat paikkoja,

joissa tehdään erilaisia asioita arkipäivisin.

Saat itse valita, mitä haluat tehdä ja oppia.

Sovimme yhdessä sinun tavoitteesi.

Sinulle tehdään oma viikko-ohjelma.

Ohjaajat auttavat valinnoissa tarvittaessa.

Teet asioita yksin, ohjaajan kanssa ja ryhmissä.

Toiminta voi tapahtua myös toimintakeskuksen ulkopuolella.

Teemme paljon yhteistyötä oppilaitosten ja organisaatioiden kanssa.

 

Millaista toimintaa tarjoamme?

 

Työllistymistä edistävä toiminta

Soveltuu henkilöille, jotka haluavat vahvistaa osaamistaan,

oppia uusia taitoja sekä

harjoitella itsenäistä työskentelyä ja erilaisia työelämätaitoja.

Voit edetä työhönvalmennukseen tai opiskeluun.

Työllistymistä edistävä toiminta tapahtuu ryhmässä

ja saat myös henkilökohtaista ohjausta.

Teemme yhdessä retkiä

ja osallistumme musiikki-, liikunta- ja taideryhmiin.

 

Osallisuuden palvelut

Sopivat henkilöille, jotka haluavat tehdä

asioita erilaisissa ympäristöissä ja ryhmissä.

Toiminta toteutetaan pienryhmässä,

ja saat myös henkilökohtaista ohjausta.

Harjoittelemme arjen taitoja, teemme yhdessä retkiä

ja osallistumme musiikki-, liikunta- ja taideryhmiin.

 

Työhönvalmennus

Tavoitteellista toimintaa,

jossa sinun kykysi ja taitosi kasvavat.

Tukenasi on työhönvalmentaja.

Palvelu sopii sinulle,

jos tavoitteenasi on palkkatyö, työkokeilu tai opiskelu.

 

Eläkeikäisten päivätoiminta

On tarkoitettu ikääntyneille henkilöille.

Kerhoja on aamu- ja iltapäivisin.

Kerhot kestävät kaksi tai kolme tuntia kerrallaan.

Toiminnan tavoitteena on on ylläpitää toimintakykyä ja hyvinvointia.

 

Neuropsykiatrinen valmennus

On tarkoitettu henkilölle,

jolla on vaikeuksia esimerkiksi selviytyä arjesta

ja tehdä omaan elämään liittyviä päätöksiä ja valintoja.

Valmennuksen tavoitteet ovat yksilöllisiä.

Määrittelemme ne sinun tarpeittesi mukaan.

Mies hymyilee kahvilan tiskin takana harmaa essu päällään.